Схеми "золотого хлопчика" Кличка: як у Києві розкрадали кошти на охорону транспорту

Схеми "золотого хлопчика" Кличка: як у Києві розкрадали кошти на охорону транспорту

У Києві викрили масштабну корупційну схему розкрадання бюджетних коштів, виділених на охорону об’єктів транспортної інфраструктури столиці під час повномасштабної війни. Учасниками афери стали керівники приватних охоронних компаній у змові з посадовцями КП «Київпастранс», яке на той момент очолював Дмитро Лещенко. Внаслідок фіктивного надання охоронних послуг бюджету було завдано збитків на 107 мільйонів гривень.

Як діяла схема?

Протягом 2023 року КП «Київпастранс» провело тендери та уклало угоди з трьома охоронними компаніями:

  • ДП «АПБ «Атлант» (код 31507775)
  • ДП «Дельта Сервіс» (код 31507801)
  • ТОВ «Національна Охорона» («Блек стоун сек’юріті») (код 42089374)

Згідно з контрактами, ці фірми мали забезпечувати цілодобову охорону стратегічних об’єктів транспортної інфраструктури Києва, особливо у Святошинському районі, із залученням професійних охоронців із відповідною кваліфікацією.

Однак розслідування показало, що замість реального виконання зобов’язань компанії імітували надання послуг:

  • Штатний дефіцит – охоронні фірми не мали достатньої кількості співробітників для виконання договорів.
  • Фіктивні працівники – до чергувань залучали випадкових осіб без належного працевлаштування та необхідної кваліфікації.
  • Відсутність охорони – частина об’єктів узагалі залишалася без будь-якої охорони, хоча за них оплачувалися бюджетні кошти.

Як розподілялися гроші?

Слідство встановило, що тендери організовувалися під конкретні компанії. Посадовці КП «Київпастранс» фактично не перевіряли виконання умов договорів, що дозволяло афільованим фірмам отримувати мільйонні виплати за послуги, які не надавалися.

Слідчі СБУ вже отримали докази того, що бюджетні кошти могли виводитися через підставні компанії, що використовувалися для подальшої легалізації викрадених грошей.

Хто відповідатиме?

Наразі правоохоронці встановлюють усіх причетних до оборудки, а також шукають кінцевих бенефіціарів розкрадання коштів. Слідство триває, і не виключено, що ця справа стане одним із найбільших корупційних скандалів у Києві за останні роки.

П’ятий підозрюваний у справі зупинки синьої гілки метро: заступник директора департаменту транспорту КМДА Валентин Кульбака

Заступнику директора департаменту транспортної інфраструктури КМДА Валентину Кульбаці оголосили підозру у службовій недбалості, що призвела до масштабних збитків через зупинку роботи частини синьої гілки метро у 2023 році.

Прокуратура оскаржує договір на будівництво Подільського мосту вартістю понад 2 млрд гривень

Подільська окружна прокуратура міста Києва звернулася до Господарського суду столиці з позовом про визнання недійсним договору підряду на будівництво Подільського мостового переходу та стягнення з підрядника коштів у сумі понад 2 мільярди гривень.